حفاظت از محیط زیست با بازیافت لوله های پلاستیکی

حفاظت از محیط زیست با بازیافت لوله های پلاستیکی

 

مدیرعامل شرکت آبان بسپارتوسعه عنوان کرد:

حفاظت از محیط زیست با بازیافت لوله های پلاستیکی

امروزه مواد پلاستیکی بدلیل ویژگی‌هایی که دارند کاربرد بسیار زیادی در زندگی روزمره مردم پیدا کرده اند اما از طرفی برجای ماندن بقایایی این مشتقات پلاستیکی بدلیل تجزیه ناپذیر بودن  و اثرات مخربی که می توانند در طبیعت از خود برجای بگذارند، بعنوان یکی از دغدغه های اصلی حامیان محیط‌زیست و حتی مردم بشمار می رود.

مدیر عامل شرکت آبان بسپار توسعه با اشاره به اینکه این شرکت جزو بزرگترین تولیدکننده لوله پلی اتیلن سنگین کاروگیت دار و کرتیوپ دار دوجداره و لوله تک جداره و همچنین اولین شرکت دریافت کننده نشان استاندارد ملی ۹۱۱۶ در سطح کشور می باشد که توانسته در کنار تولید انواع محصولات مرغوب ضمن رعایت استانداردهای زیست محیطی در جهت حمایت و حفاظت از محیط زیست، در سال گذشته با هدف مدیریت پسماند لوله های فرسوده آبیاری تاشو در مزارع واحدهای هشتگانه نیشکری، خط بازیافت لوله های پلاستیکی هیدروفلوم را افتتاح نماید.

مهندس مسعود کیانی افزود: نمی‌توانیم پلاستیک را حذف کنیم اما می‌توانیم ماهیت آن را به‌ گونه ای تغییر دهیم که از یک عنصر آلاینده و مخرب محیط‌زیستی به یک عنصر کم خطر برای محیط‌زیست تبدیل شود.

وی در ادامه بیان داشت: این دستاورد نه تنها موجب بازگشت مجدد پسماندها و ضایعات لوله های پلاستیکی به چرخه بازآفرینی و تولید می شود، بلکه اشتغال آفرینی را در کنار حفاظت و صیانت از محیط زیست رونق می بخشد.

هیدروفلوم لوله های پلاستیکی از جنس پلی اتیلن نرم و سبک هستند که برای انتقال، توزیع، صرفه جویی و افزایش راندمان آبیاری در مزارع مورد استفاده قرار می گیرد که این محصول نیز در سایزهای 8 تا 20 اینچ با ظرفیت 1.5 میلیون تن در شرکت آبان بسپار توسعه تولید می شود.

شرکت آبان بسپار توسعه از شرکت های زیر مجموعه هولدینگ شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که بدلیل کیفیت بالای محصولات تولیدی، امسال نیز برای سومین بار بعنوان واحد کنترل کیفیت نمونه کشور شناخته شد و در مراسم روز ملی استاندارد مورد تقدیر معاون اول محترم رئیس جمهور قرار گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.